29 Temmuz 2010 Perşembe

KALICI KİLO VERMEK İSTEYENLER İÇİN...

AÇ KALMADAN VE GERİ ALMADAN

KALICI KİLO VERMEK İSTEYENLER İÇİN...


Her ne kadar grubumuzun ilgi alanı dışında da olsa çoğumuzun ortak sorunu fazla kilolar...


Son 3 yıla kadar kilo problemi nedir bilmeyen deli gibi iştahlı, tatlı ve çikolatalar hayatının merkezi olan gece uykudan kalkıp tatlı yiyen evdeki şeker ve tatlı stoğu azalınca paniğe kapılan ve buna rağmen 36 bedenden başka beden tanımayan 51 kilonun üzerini baskülde görmemiş bir kadındım.


Son 3 yılda benim bu aşırı rahatlığım ve metabolizmamın yavaşlaması, üst üste eklenen kilolarla gidişatın ciddi olduğunu bir şeyler yapmam gerektiğini bana hatırlatmaya başladı.

Ben hatırlamak istemesem de aynaya baktığımda gördüğüm görüntü ya da alışverişte kalçamdan yukarı çıkmak istemeyen pantolonlar ve şık eşofman arayışları, sürekli dolabımdaki 36 beden giysilerime bakıp iç çekmek, evden çıkarken bir türlü kıyafet uyduramayıp, sonunda sürekli giydiğim üniformaya dönüşen bol elbiselerden birini nefretle giymek... Bütün bunlara son verme zamanının geldiğini hissettim ve harekete geçtim.


Önce internette bütün diyet listelerine bakarak işe başladım. Bu tür konularda çabuk sonuca gitmek isteyen bir yapım olduğu ve bu işlerde deneyimim sadece arkadaşlarımın kilo alma ve verme hikayelerini dinlemekten ibaret olduğu için hemen sonuca götürecek şok diyetler çok cazip geldi ve işe onlarla başladım. Karpuz diyeti, elma diyeti, fıstık ezmeli diyet, simit diyeti derken, basküldeki oynamaların kesinlikle yağ kaybı değil, vücuttan atılan su ve ödem olduğu kanaatine vardım. Çünkü yağ kaybını bu kadar süratli yerine koymak mümkün değildi. 3-4 günlük açlık rekorunuzun bir porsiyon tatlıyla ya da iki incirle sonlanması gerçekten şok edici! Bu tarz “şok” diyetlerden böylece vazgeçtim.


Bu arada öğrendiğim en önemli şey, kiloları vermek kadar onları korumak olduğuydu.

İnsanlar sürekli verdikleri kiloları geri almasalar, çevremizde sürekli kilo verme hikayeleri dinliyor olmazdık.


Bir de diyetisyene gittim. Diyetisyen de dert edilecek bir fazlam olmadığını , bu “gürbüz” halimin bana çok yakıştığını ve uzun vadede hiiiiç acele etmeden yavaş yavaş uygulamam için elime bir liste tutuşturdu.


Yaşım gereği birkaç ay vücudum direnç gösterebilir ama istikrarlı davranırsam gram bazında acele etmeden ve tabii ki 2 haftada bir sevgili diyetisyenimi ziyaret ederek kilolarımdan uzuuuun vadede kurtulabilirmişim.


Sözü çok uzatmadan tatile gitmeye 1 ay kala ben nasıl bir mayonun içine girebileceğimi düşünürken Dr. Pierre Dukan’ın “SAF PROTEİN DİYETİ”yle tanıştım. Bütün detaylarını bir daha hayal kırıklığı yaşamamak için kurcaladıktan sonra etle aramın iyi olmamasına rağmen aklıma yattı ve tam motivasyonla başladım.


Şu ana kadar 5 kiloyu hızlı bir şekilde verdim ve hedefe varmaya 2 kilo kala sizlerle paylaşmak istedim.


Bu diyeti bizzat denemiş biri olarak sizlerle paylaşıyorum:


Bu protein esaslı diyetin güzellikleri ve onu diğer diyetlerden ayıran özellikler şöyle sıralanabilir;


- Diyet protein esaslı olduğu için açlık duygusu hissetmiyor, hatta bazı öğünleri zorla yiyorsunuz. (Ben ara öğünleri acıkmadığım için yemedim.)


- Çok kısa vadede yüz güldüren sonuçlar almak, motivasyonunuzu yükseltiyor.


- Diyetin son evresinde kilo koruma programını da uygularsanız (ki kesinlikle uygulanmalı) verdiğiniz kiloları geri almıyorsunuz.


DİYET ÜÇ EVREDEN OLUŞUYOR:


ATAK EVRESİ; SAF PROTEİN DİYETİ


SEYİR EVRESİ; SAF PROTEİN + SEBZE


KİLO KAYBINDAN SONRA GÜÇLENDİRME EVRESİ (Verdiğiniz her kilo için 10 gün hesaplanıyor.)


Protein diyetini diğerlerinden farklı yapan özellikler ise şunlar:


*Proteinlerin saflığı sağladıkları kaloriyi azaltıyor.

Yani protein kaynaklı tek tip beslenmede, vücut bir öğünde alınan bu besinleri sindirmeye programlanmadığı için besinlerdeki kalorilerden tam olarak yararlanamıyor.


*Proteinlerin sindirilmesi işleminde vücut çok kalori yakıyor.

Günün sonunda 1500 kalorilik protein tüketimine karşılık, sindirim sonrasında vücudun harcaması için geriye 1000 kalori kalıyor.


*Saf proteinler iştahı kesiyor ve uzun süreli tokluk hissi veriyor.


*Saf proteinler ödem ve su toplamayı önlüyor.

Atak devresi saf proteinlerden oluştuğundan en çok su atılan dönemdir


*Saf proteinler organizmanın direncini yükseltiyor.


*Kas-kaybı ve deri sarkması olmadan zayıflamayı sağlıyor.


ATAK EVRESİ: Saf proteinden oluşan atak evresi adından da anlaşıldığı hızlı kilo verme ve sonuç olarak yüksek motivasyon sağlıyor. Süresi vermek istediğiniz kilolara bağlı olarak 1-10 gün arasında değişiyor.


Fazla hırslı olmayan 5 kilonun altındaki fazlalıklar için atak dönemi yetecektir.

Tartınızdaki hızlı değişikler çok yüksek motivasyon sağlıyor.


DİYETİN HER EVRESİNDE EN AZ 1,5 LT SU İÇMELİSİNİZ.


Suyun dışında aspartamlı her türlü içecek serbest. Çay, kahve, kolalı içecekler, gazozlar...

(Ben tatlı ihtiyacımı hissetmemek için aspartamlı gazoz ve limonata içtim.)


ALACAĞINIZ PROTEİNLER:


  • Yağsız etler: Sığır eti, dana eti: Dana rosto, biftek, antrikot, fileto, köfte...
  • Sakatatlar: Ciğer (Yalnız dana, sığır ya da kümes hayvanlarının ciğeri)
  • Balıklar: Bu besin grubu için hiç bir sınırlama yok. Yağlı, yağsız bütün balıklar serbest.)
  • Deniz ürünleri: Karides, yengeç, midye, istakoz vs.
  • Kümes hayvanları: Ördek ve kaz eti dışında derisi alınmak şartıyla kümes hayvanlarının tamamı.
  • Az yağlı ya da yağları ayıklanmış jambon, macar salamı.
  • Yumurtalar
  • Yağsız süt ürünleri: Light beyaz peynir ve yoğurt. ( Süt peynire dönüşürken sütteki tek şeker olan laktozu yok ettiğinden yağsız süt ürünlerinde saf protein bulunuyor.)
  • Bu listedeki tek zorunlu şey günde 1.5 lt su. Eğer vücutta suyla sağlayacağınız yoğun boşaltım eksik kalırsa açığa çıkan yağ atıkları vücutta birikecek ve asla kilo kaybı olmayacaktır (Bu sıcaklarda su tüketmek çok kolay; buna rağmen zorlanıyorsanız maden suyu diyet kola, gazoz kahve içmek serbest.
  • Son madde günde 1,5 çorba kaşığı yulaf kepeği. Bağırsaklarınızın çalışmasında sorun yaşıyorsanız yulaf kepeği çok yardımcı, ayrıca hacminin 25 katından fazla suyu emdiği için midede şişkinlik hissi yaratıyor ve tok tutuyor. (Ben gece tatlı krizimi engellemek için yoğurt ve birkaç kaşık toz tatlandırıcıyla karıştırıp yemeyi tercih ediyorum.)


5 günlük bir atak evresinde benim kilo kaybım 2,5 kilo oldu. Fazla kilonuza ve yaşınızla bağlantılı olarak kilo kaybınız 2-3 kilo arasında değişiyor


Yukarıda sayılan bütün yiyecekleri hiç bir şey eklemeden yemek serbest.


Ben size ATAK EVRESİ diyetine örnek olarak bir günlük liste veriyorum.

Kendiniz de yukarıdaki yiyeceklerden liste oluşturabilirsiniz:


Kahvaltı:

*Aspartamlı kahve ya da çay.

*Seçime göre 1 ya da 2 küçük yağsız yoğurt ya da 200 gr yağsız beyaz peynir

* 1 ya da 2 dilim yağsız salam


Ara öğün:

Açlık hissederseniz 1 küçük yoğurt ya da l00 gr beyaz peynir.


Öğle Yemeği:

En az 2 parça biftek ve yoğurt (1-2 parça turşuya izin var.)


Ara öğün:

1 küçük yoğurt ya da bir dilim hindi eti


Akşam Yemeği:

*4 parça derisi alınmış tavuk budu ya da balık

*2 kutu yoğurt ya da peynir

SEYİR EVRESİ : SAF PROTEİN+ SEBZE


Atak evresini başarıyla tamamlayı hızla verdikleri kilolarla yüksek motivasyon sağlamış olanları 2. devre saf protein+sebze diyeti bekliyor.


İkinci evrede atak diyetinin bütün gıdalarına devam ederken, bunun yanında çiğ ya da pişmiş sebzeler sınırsız olarak eklenerek hedeflediğiniz kiloya gelene kadar diyete dönüşümlü olarak devam ediyorsunuz.


Dönüşümden anlatmak istediğim kısaca şu:

  • Kısa vadede en etkili sonuç 5/5. Yani 5 gün saf protein diyetinin ardından, 5 gün de protein+sebze diyeti yapmak.
  • İkinci yöntem 1/1. Yani 1 gün saf protein, diğer gün protein+sebze diyeti.
  • Kilo fazlası daha az olanlara ise uygun olan 2/7 yöntemi. Yani 2 gün saf protein haftanın geri kalan 5 günü de sebze+protein diyeti


GÜÇLENDİRME EVRESİ:


Kiloları verdikten sonra asıl önemli devre geliyor; VERİLEN KİLOLARI KORUMAK.


Güçlendirme evresi verilen kiloyla bağlantılı olarak hesaplanıyor. Verdiğiniz her kilo için 10 günlük koruma programı yapmalısınız. Ama bu hiç korkutucu bir diyet değil, hatta diyet bile değil.


Güçlendirme Evresinde neler yiyebiliriz:


*Atak rejiminin proteinli besinleri,

*Seyir döneminin bütün sebzeleri,

*Muz ve üzüm dışında her gün 1 porsiyon meyve,

*Günde 2 dilim tam tahıllı ekmek,

*Günde 50 gr çok yağlı olmayan peynir,

*Haftada iki porsiyon hamur işi,

*2 Çorba kaşığı yulaf kepeği,

*Ve haftada bir gün mutlaka saf protein diyeti.


Ve bütün bunlara ilave olarak haftada 2 kez ödül yemeği. Ödül yemeği 2 öğün arka arkaya yememek şartıyla ödülden ne anlıyorsanız o olabilir. (Bir porsiyon pasta, çikolata, tatlı, kuru yemiş ya da şarap olabilir.)


Son söz olarak diyeti yapmaya karar verdiyseniz, denemek için değil başarmak için yapın.

Diyet boyunca her gün tartılabilirsiniz, vücudunuzun direnç gösterebileceği kilolara kadar indiğinizde kilo verememek gibi ön yargılarınız oluştuğunda bir müddet tartıya çıkmayın, o aşamayı da kolaylıkla atlattığınızı göreceksiniz.


Kendinizi ulaştığınız kiloda hayal edin, inceyken çekilmiş resminizi sabah uyandığınızda görebileceğiniz bir yere asın, size fazla kilolarınızı çağrıştıracak bütün bol giysilerinizi gözden uzak bir yere kaldırın, hatta ulaşmak istediğiniz bedende bir giysi alıp odanızda görebileceğiniz bir yere asın ve onun içinde kendinizi hayal edin...

Takıldığınız noktalar olursa mesaj atın.


Başarılar.

Sevgiyle kalın.

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Benimde hedefim yaklaşık 2 ay önce aldığım 2 kiloyu vermek, birkaç yıl önce diyetisyen yardımıyla 15 kilo vermiştim bu zamana kadar da başarıyla korudum ama nasıl olduysa bu 2 kilo gitmiyor ben de bu yöntemi denemek istedim , metabolizmayı şaşırtmak amaçlı. Anlamadığım nokta ise ben 5+5 yapmayı düşünüyorum , hatta atak evresinde 3. günüm. Bu 5+5 dediğiniz 5 gün atak 5 gün seyir sonra tekrar 5 gün atak , döngü mantığıyla mı ilerliyor? Sanırım benim için tek 5+5 yeter hatta 1 kilosundan kurtuldum bile :) Teşekkürler, hoşçakalın...
    İrem

    YanıtlaSil
  3. ben 3ay önce doğum yaptım emziriyorum ve 25 kilo aldım hamileliğimde o kiloları vermek istiyorum acaba bu diyet 25 kiloyu vermemde gercekten yardımcı olurmu ve emzirdiğim için yapmam doğru olurmu yazarsanız cok sevinirim teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil